3 kroki do monitorowania działań SEO i poprawy pozycji w rankingachW świecie marketingu cyfrowego optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) odgrywa bardzo ważną rolę. Bez odpowiedniego pozycjonowania Twoja strona nie osiągnie tak wysokiej pozycji, jak byś tego chciał. Jednak utrzymanie się na szczycie działań SEO może być trudne. Trzeba stale monitorować postępy, wprowadzać poprawki, gdy jest to konieczne, i identyfikować nowe możliwości rozwoju. Jeśli zmagasz się z problemem poprawy SEO lub po prostu chcesz odświeżyć sobie wiedzę na temat najlepszych praktyk optymalizacji witryny, ten artykuł jest dla Ciebie.

Oto trzy proste kroki, które pomogą Ci monitorować i ulepszać Twoje działania SEO:

Upewnij się, że Twoja witryna ma właściwą strukturę, która zadba o własciwe pozycjonowanie

Fundamenty każdej strony internetowej są ważne, a w przypadku SEO jest to szczególnie istotne. Jeśli Twoja witryna nie jest właściwie skonstruowana, może to negatywnie wpłynąć na Twoje wysiłki jeśli chodzi o pozycjonowanie. Google chce zapewnić swoim użytkownikom jak najlepsze wrażenia i aby to osiągnąć, wykorzystuje strukturę witryny do zrozumienia jej zawartości. Aby upewnić się, że witryna ma właściwą strukturę, należy używać odpowiednich znaczników HTML.Istnieją trzy główne typy znaczników HTML, których należy używać w celu nadania witrynie właściwej struktury:Jeśli użyjesz tych znaczników HTML do nadania witrynie odpowiedniej struktury, zapewnisz sobie sukces. Ułatwisz Google zrozumienie treści i w rezultacie zwiększysz swoje pozycje w rankingu.

Śledź skuteczność swoich działań SEO

Ocenianie i śledzenie działań SEO pomoże ci określić, gdzie odnosisz sukcesy, a gdzie musisz wprowadzić poprawki. Dwa główne wskaźniki SEO, które należy śledzić, to współczynnik klikalności (CTR) i średnia pozycja (pozycja w SERP-ach).Współczynnik klikalności (CTR) to procent osób, które odwiedzają witrynę po kliknięciu na jeden z wyników wyszukiwania. Jeśli masz zoptymalizowaną witrynę, Twój współczynnik CTR będzie prawdopodobnie wyższy.Twoja średnia pozycja to pozycja, na której pojawiasz się na stronie wyników wyszukiwania (SERP). Optymalizując witrynę, chcesz pokazać się jak najwyżej w SERP-ach. Idealnie byłoby, gdybyś znalazł się na pierwszym miejscu dla najważniejszych słów kluczowych.