Czekoladowa quinoa z jagodami goji

Czekoladowa quinoa z jagodami goji, to nasza propozycja na śniadanie zamiast jaglanki czy owsianki. Quinoa, czyli komosa ryżowa ma bardzo dużo białka oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Jagody goji, to źródło antyoksydantów oraz witaminy C.

Składniki:

Zblenduj kaszę z kakao i daktylami. Posyp jagodami goji. Podawaj z bananem.

 

Komosa ryżowa (quinoa) jest bogata w witaminy i minerały. Zawiera dwa razy więcej błonnika pokarmowego niż większość popularnych zbóż. Ponadto zawiera zdrowe tłuszcze, kwasy omega-3 oraz kwas alfa linolenowy, które obniżają poziom cholesterolu, wspomagają pracę układu krążenia i zmniejsza ryzyko zachorowań na miażdżycę.

Spożywanie komosy ryżowej usprawnia pracę przewodu pokarmowego i hamuje apetyt. Zawiera proteiny, które są ważnym elementem diety, budują mięśnie i przyspieszają metabolizm.

Jest bogactwem przeciwutleniaczy, jako silny antyoksydant zmniejsza ryzyko występowania nowotworów i opóźnia starzenie.

Nie zawiera glutenu, dlatego stanowi doskonałą alternatywę dla pszenicy. Z powodzeniem może zastąpić ryż i ziemniaki. Nadaje się zarówno do potraw na słodko i na ostro.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.