Pasta z ciecierzycy – hummus

Pasta z ciecierzycy zwana hummusem, to pyszna i zdrowa przekąska, charakterystycznym dla kuchni Bliskiego Wschodu. Biorąc po uwagę dostępność składników, można go łatwo przygotować i cieszyć się jego smakiem każdego dnia.

Ciecierzyca, główny składnik hummusu, cieszy się przede wszystkim popularnością w kuchni wegetariańskiej. Wegetarianie sięgają po nią ze względu na dużą zawartość białka, które zastępuje mięso. Ze względu na niski indeks glikemiczny chętnie sięgają po nią również diabetycy. Zawarty w niej błonnik reguluje poziom cukru we krwi. Mogą również ją spożywać osoby zmagające się z celiakią. Ziarna ciecierzycy są pozbawione glutenu, dlatego doskonale nadają się do zmielenia na mąkę przeznaczoną np. do wypieku chleba.
Podobnie jak soja czy fasola, ciecierzyca korzystnie wpływa na układ krążenia. Obniża poziom cholesterolu, a zawarty w w niej potas korzystnie wpływa na ciśnienie krwi.

Jak zrobić pastę z ciecierzycy?

Składniki:

Ciecierzycę moczymy w wodzie przez 12 godz. (najlepiej zostawić na noc). Następnie gotujemy do miękkości w osolonej wodzie (ok. 60 min.). Czosnek przeciskamy przez praskę, wyciskamy sok z cytryny. Wszystkie składniki łączymy razem i blendujemy na gładką masę. Jeżeli masa jest zbyt gęsta możemy dodać trochę wody z gotowania ciecierzycy. Doprawiamy do smaku.

Comments

  1. Fanko says:

    Dziękuję bardzo za artykuł!

  2. Agnieszka says:

    Zawsze kupowalam gotowy hummus, dzieki tobie zaoszczedze. Dzieki 🙂

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *